Vw Id Buzz Camper  thumbnail

Vw Id Buzz Camper

7 min read

We gaan 4 maanden gedurende de winter op pad en ditmaal willen we naar Senegal en Gambia rijden - vw transporter camper. In 2009 hebben we West Afrika al verkend en zijn Senegal en Gambia door ons overgeslagen - vw transporter camper. Corrupt gedoe met het Carnet de Passage voor de tijdelijke invoer van de auto gaf destijds de doorslag

We lezen ons zo goed mogelijk in, vragen overal informatie op, maar het zal gedoe worden. Maar waar een wiel is, is een weg! We verwachten ergens in januari in Marokko te zijn en zullen dan meteen het warmere weer gaan opzoeken in de Westelijke Sahara. Onderweg hopen we een tweede stel met een 4×4 op te pikken die met ons offroad door de woestijn van Mauritanië willen gaan.

De Dinky Toy is ingepakt. vw transporter camper. Klaar om te vertrekken naar West-Afrika. En route! Vandaag begint onze reis met bestemming Senegal en The Gambia via Frankrijk, Spanje, Marokko en Mauritanië. Het wekenlange grijze en grauwe weer zijn we helemaal zat. Wie niet! Ons startpunt is Baron in Frankrijk. Om 10 uur zijn we klaar om te vertrekken

Eerst de ijsbloemen van de voorruit krabben - Camper inkoop. De lucht is droomsblauw. We genieten van de rit door de fantastische ‘Gorges de Saint May’ en de bergen. De Drôme is zo mooi! Onze eerste overnachting is Torreblanca in Spanje. Een rit van minimaal 8 uur waar wij 10 uur over doen

Camper Loafers

We arriveren bij Hester bij haar B&B Torreblanca en we parkeren onze Dinky Toy in haar tuin. Bekend terrein voor ons en wederom een prettig weerzien met Hester - vw transporter camper. We zijn best moe van de rit, dus duiken we vroeg het bed in. Morgen kletsen we verder en zullen we samen proosten op een mooi 2024

Hester nodigt ons vanavond uit voor de jaarwisseling. “Ik bak oliebollen en appelflappen”, zegt ze. “Zou je dat nou wel doen?”, vraagt Ina. “Wat een gedoe! Doe vooral geen moeite (vw transporter camper).” Daar wil ze echter niets van weten. Heel lief van haar en we verheugen ons op de oliebollen en appelflappen

Onderweg zien we de mandarijnenbomen en een slingerplant die we niet kennen. Het is een ‘araujia sericifera’, familie van de maagdenpalm. Heel bijzonder. Om tien uur gaan we naar Hester (vw transporter camper). Ze heeft de verwarming aan en behalve de oliebollen en appelflappen heeft ze ook gevulde eieren en een tonijnsalade gemaakt

Gelukkig 2024! We nemen afscheid van Hester. In de auto eten we oliebollen en appelflappen als ontbijt. Wat een traktatie! Vandaag is de eindbestemming Puerto de Mazarrón. Toevallig zijn Indira en Gerard (familie) daar. Altijd gezellig om hen weer te zien (vw transporter camper). Voor hun huis staan vaak veel grote, witte campers en ziet het er letterlijk wit voor hun ogen

Inrichting Camper

’s Avonds eten we bij hen. Gerard heeft nasi goreng gemaakt (vw transporter camper). Lekker hoor! We kletsen wat af en we proosten er op los. Gezelligheid kent geen tijd, maar het buitenleven maakt je rozig en we duiken niet te laat onze daktent in. Puerto de Mazarrón Na een uitgeruste nacht lopen we naar Indira en Gerard

Natuurlijk kunnen we ons ontbijt zelf verzorgen, maar dat is niet de bedoeling. De croissants, brood en beleg heeft Indira al in huis gehaald. Wat een verwennerij! Na het ontbijt zet Indira ons bij een boekenwinkel af waar we kopieën kunnen laten maken. Daarna is het tijd voor een terrasje.

Een Cortado (dus niet café cortado) is een sterk kopje koffie met een scheutje warme melk, vaak geserveerd in een glas - vw transporter camper. Heerlijk! We maken een wandeling naar het strand. In deze periode is het er op de boulevard rustig. Volgens Indira en Gerard kun je in de zomer over de hoofden lopen

Het is tijd voor het diner. Wij nodigen Indira en Gerard uit en zij zoeken een geschikt restaurant. Het wordt ‘Yaho’, een Aziatische keuken. Goede keus! Als we het restaurant verlaten, blijkt dat het personeel Indonesisch spreekt. Gerard staat al buiten, Indira en Jeroen in de deuropening en Ina neemt van de gelegenheid gebruik om lekker in het Indonesisch te kleppen.

Had ik dus gewoon in het Indonesisch kunnen bestellen!” Deze morgen staat al weer het ontbijt voor ons klaar. Eerst nemen we een warme douche. Dat is echt een traktatie. Na het ontbijt nemen we afscheid van elkaar en we hopen elkaar weer gauw te zien, waar dan ook - vw transporter camper. Vandaag rijden we niet zo lang

Kenteken Aanhanger Of Caravan Overschrijven

Zij maken een bivak aan het strand met hun oranje bus - vw transporter camper. Niet te missen met zo’n opvallende kleur. Het weerzien is als vanouds gezellig. We kletsen wat, we drinken samen iets, proosten op een jaar vol avontuurlijke reizen, knuffelen met Rosie 🐾, we maken een wandeling en eten samen. Ook vandaag liggen we voor ons doen vroeg in bed

We hebben onze camera mee, echter de oplader ligt nog in Gieterveen. Niet handig. De Mediamarkt ligt net buiten de stad. Zo hoeven we niet de hele stad door te rijden (vw transporter camper). We nemen de afslag en zien tot onze schrik dat er heel veel winkels zijn. De grote parkeerplaats staat bomvol met auto’s

Dan ziet Ina mensen met tassen lopen. “Die gaan vast naar hun auto”, zegt ze. Jeroen stapt uit en loopt hen achterna. Inderdaad, hun parkeerplek komt vrij. We lopen naar de Mediamarkt. Het is een komen en gaan van auto’s. Er staat zelfs een verkeersregelaar, dus kun je nagaan. Om de 3 minuten zien we een vliegtuig vlak boven ons hoofd landen.

Ze hebben slechts een paar camera’s, laat staan een oplader. Een half uur terug rijden is een fotospeciaalzaak, maar die gaat pas om 17.00 uur open. vw transporter camper. We besluiten om de foto’s en filmpjes deze keer met onze smartphones te maken. Al met al kost het ons een uur, maar daar maken we ons als ‘pensionada’s’ niet druk om

Het is een lief en rustig bergdorpje waar we naast het zwembad op de parkeerplaats mogen overnachten. vw transporter camper. Als we er arriveren, sluiten we ons aan bij de vijf campers die er al staan. Die avond worden we getrakteerd op een natuurlijk lichtschouwspel waarop de donder hard tussen de bergen doorklinkt, begeleid door de regen

Camper Oruga

We reserveren vaker tickets online via Direct Ferries wat ons goed bevalt. We betalen voor 2 personen en de auto € 176,00 inclusief reserveringskosten voor Direct Ferries - vw transporter camper. Echter, we krijgen direct een mail dat ze nog bezig zijn met de aanvraag bij de ferrymaatschappij Baléaria. In de mail staat wel een reserveringsnummer

Wat nu? De aanwijzing op de site doet veronderstellen dat we de aanvraag opnieuw moeten doen, maar dan moet je weer betalen. Dat doen we dus niet. Morgen rijden we naar het kantoor van Balearia en kunnen we vragen of onze tickets alsnog geregeld zijn. De wekker zetten we om 07 - Mobilhome verkopen.30

En daarna het geld terugvragen bij Direct Ferries. On verra, we gaan het beleven…. Het vervolg van de boottickets. Om 08. vw transporter camper.00 vertrekken we van de parkeerplaats. We zijn de eersten die weg gaan. Dat overkomt ons nou nooit. Het daglicht komt langzamerhand tevoorschijn. Aangekomen bij de haven is het even zoeken naar de juiste weg die ons naar de ticketoffices leidt

Bij het kantoor van Balearia vragen we aan de hand van het reserveringsnummer of er misschien toch toevallig boottickets voor ons liggen. Nee, die liggen er niet. “Computer says NO”. Dat vermoeden hadden we al. Er zit niets anders op dan opnieuw tickets te kopen. We betalen nu € 170,00 zonder reserveringskosten natuurlijk.

Die nemen we. Zo hebben we tenminste nog een groot gedeelte van de dag voor ons - vw transporter camper. Intussen mailen we met Direct Ferries om ons geld van die eerste boeking terug te krijgen en na wat heen en weer gemail krijgen we de bevestiging dat het in orde komt - Mobilhome verkopen Antwerpen. Fijn! De overtocht naar Marokko We arriveren na een snelle overtocht in Tanger Med, de nieuw aangelegde haven

Tweedehands Camper Te Koop

We rijden van de boot af en over goed bewegwijzerde kades - vw transporter camper. Eerst gaat Jeroen naar het douanekantoor om de auto tijdelijk in te voeren, maar krijgt van een snotneus van een agentje met een veel te grote pet te horen dat toeristen in de auto moeten blijven! Zijn oudere collega komt breed glimlachend naar ons toe en vraagt vriendelijk paspoort en kentekenbewijs